Powered By Blogger

Ahad, 12 Julai 2009

Intikhobat

Assalamualaikum wrt

Segala puji bagi Allah, tuhan sekalian alam, Selawat dan Salam ke atas baginda Rasul s.a.w, keluarga baginda serta para sahabat yang diredhai Allah.

P/S : Pesanan ini dikhaskan kepada diri sendiri dan mana-mana ahli PERMAI yang terbaca post ini.

mybanner4a590c3044f2d

Dah nampak Banner kat atas tu? Jadi post ana kali ini adalah berkaitan dengan Pilihanraya PERMAI ke-6 yang akan diadakan pada hari jumaat ini, 17 Julai 2009.

PERMAI atau nama panjangnya Persatuan Mahasiswa Malaysia Irbid merupakan persatuan induk bagi pelajar Malaysia di tempat ana tinggal sekarang iaitu Irbid. Ahli-ahlinya terdiri dari pelajar dari dua buah Universiti berdekatan iaitu Jordan University of Science and Technology(JUST) dan University of Yarmouk. Percampuran antara dua golongan pelajar dari aliran agama dan sains telah membuahkan masyarakat pelajar yang agak unik di sini. Pelajar perubatan dan pelajar aliran agama saling melengkapi antara satu sama lain.

Dah la, tak reti la nak cerita…

Sebenarnya sepanjang ana berada di Jordan ini, pilihan raya PERMAI ini akan menjadi pilihan raya yang kedua ana mengundi, yang pertama ketika mengundi perwakilan universiti, namun kali ini ana akan mengundi untuk kepentingan masyarakat melayu Islam di Irbid.

Di sini tiada parti-parti yang bertanding, tetapi kami di kehendaki mengundi untuk memilih bakal Presiden PERMAI. Semoga ahli PERMAI bijak dalam memilih bakal Presiden mereka. Ana juga berharap kepimpinan yang bakal dipilih dapat mendukung Islam dalam setiap gerak kerja mereka serta ahli PERMAI dapat sedar bahawa mereka ada tanggungjawab terhadap persatuan mereka.

Maaflah kalau post kali ini agak mengarut tapi ana post ini untuk pengetahuan sahabat-sahabat ana di Malaysia mengenai suasana kehidupan bermasyarakat dekat Jordan ni.

Wallahu’alam

Tiada ulasan:

Gambar