Powered By Blogger

Sabtu, 30 Mei 2009

Final dah Hampir

Assalamualaikum wrt

Nampaknya sejak akhir ini, ana jarang mengeposkan sesuatu ke dalam blog ini, bukan kerana tiada masa atau sibuk, tetapi ana tiada kekuatan untuk menulis. Menulis pun memerlukan kekuatan ke? Mestilah, untuk menulis, perlu memerah otak, mengatur kata. Menulis memerlukan ilmu, dan paling penting sekiranya kita menulis tazkirah dan peringtan perlu mempunyai kekuatan Iman.

Dengan kehidupan dalam zon selesa yang jauh dari masalah dan dugaan, ia telah sedikit sebanyak memberi kesan kepada iman. Ia merupakan dugaan yang paling sukar untuk dihadapi. Ujian kesenangan, ia membuatkan diri ini semakin lalai. Namun mujurlah dengan adanya sahabat2 yang soleh serta tazkirah2 yang mantap, dapat jugalah menjaga diri ini dari terlalu lalai. Yang paling ditakuti, lalai dari mengingati Allah, dan lalai dari menyedari bahawa diri ini merupakan hambaNya.

Menghitung hari, rupanya sudah lebih 9 bulan ana berada di bumi Jordan ini, dan semester kedua pun sudah hampir tamat. Final Exam bakal menjelang tidak lama lagi. Dengan ‘Carry Mark’ yang tidaklah seberapa kerana diri ini yang malas dan lalai, maka sekarang sedang berusaha dan bersiap sedia untuk menghadapi final exam.

Kepada pembaca blog yang setia, ana mengharapkan doa kalian untuk terus berjaya dalam Exam ini, dan tidak lupa supaya tidak lalai dari mengingati Allah. Berikut adalah tarikh final Exam ana beserta carry mark.

2/6/2009- Histology              45/60
10/6/2009- Physiology        44/60
13/6/2009- Anatomy            49/60
15/6/2009- Environment Protection        57/60
16/6/2009- Organic Chemistry                    46/60

Dan Insya Allah, jika tiada aral melintang ana akan menunaikan umrah pada 17/6/2009. Semoga pemergian ana ke baitullah dapat membantu menyucikan hati ini dari kemaksiatan dan karat-karat Jahiliyyah.

Perubahan memerlukan pengorbanan

1 ulasan:

Fawwaz Saleh berkata...

luqman promote markah pulak...

takkan nak tunggu pi umrah baru nak bersihkan karat2 jahiliyah..
Rasulullah tak sebut pun pi umrah dapat bersihkan karat,yg Baginda sebut baca quran dan ingat mati.

Gambar