Powered By Blogger

Selasa, 19 Mei 2009

16 Mei

          Rasanya masih belum terlambat untuk ana mengucapkan selamat hari guru kepada semua guru-guru yang pernah mengajar ana, dari semnjak ana di Tadika hinggalah sehingga ana berjaya menamatkan alam persekolahan. Guruku di SMASKL (kredit kpd Insyeerah)

16 mei banyak meninggalkan kenangan dan pengalaman yang pelbagai yang masih segar lagi dalam ingatan ana. Salah satunya ialah peristiwa yang berlaku pada 16 Mei 2006, iaitu ketika ana berada di tingkatan 4. Peristiwa ini sesungguhnya merupakan satu peringatan dan ujian dari Allah.

Pada petang tersebut, selepas kami selesai solat asar berjemaah cuaca mulai mendung dan Ust Suffian, warden kami, mengarahkan kami supaya tidak keluar bermain. Kami di arah untuk duduk di dalam dorm masing-masing, Ana ketika itu duduk di dorm tingkat atas, cuaca semakin buruk. Tiupan angin juga semakin kuat sehingga akhirnya ia mengangkat bumbung Dorm Darul Furqan(tempat ana berada), ia berlaku di hadapan mata ana sendiri. Dalam ketika inilah, Allah menguji kami, adakah kami tabah dalam menghadapi dugaan. Marilah kita hayati video yang kami buat untuk memperingati peristiwa ini.

Semoga dengan peristiwa ini, ia memberi kesan terhadap diri ana, serta sahabat-sahabat perjuangan sekalian.

Dan disini juga, ana ingin mengucapkan SELAMAT HARI GURU kepada para guru ana yang telah bertungkus lumus mengajar ana. Terutama sekali kepada emak ana, seorang guru dan seorang ibu.

Mungkin post kali ini agak tidak tersusun, sudah lama ana tidak menulis disini, dan sudah lama ana merasakan diri ana semakin jauh dari Allah. Ana tidak dapat solat sekhusyuk sebagaimana ketika ana di SMASKL dulu. Tidak dapat merasakan diri ini sebagai pejuang Islam. Tidak sesemangat dahulu dalam study dan tidak seteguh dahulu iman ana.

Mungkin, ana perlu terus meningkatkan diri, berusaha untuk berubah kepada yang lebih baik dan ana amat mengharapkan doa antum semua supaya ana diberi keimanan yang kuat dan terus teguh dalam memperbaiki diri.

Ana pun tak tahulah ape yang ana merepek ni, maaflah atas post yang agak merepek ni. Tapi, semoga ada sesuatu yang kita dapat ambil dari post ini, akhir kata Allah itu sumber kekuatan dan dengan keimanan kepada Allah sahajalah kita akan dapat kekuatan diri.

Wallahua’alam.

Perubahan Memerlukan Pengorbanan

Tiada ulasan:

Gambar