Powered By Blogger

Sabtu, 10 Januari 2009

1st Post, Final Exam

Assalamualaikum wrt

Ini merupakan post pertama ana untuk tahun 2009 setelah hampir 2 minggu tidak menulis. Alhamdulillah, Allah masih lagi memberi peluang kepada ana untuk menulis diruangan maya ini.

Alhamdulillah, kini final exam untuk 1st semester di Jordan University of Science and Technology sudah bermula. Sedar tak sedar, sudah hampir satu semester ana berada di Jordan. Adik-adik di Malaysia pun sudah mula kembali ke sekolah. Tak tahulah apa yang ana nak ungkapkan.

Mungkin pertamanya, ana sebenarnya rasa rindu kepada SMAKL. Bila tadi ana search SMASKL kat google, ana terjumpa pelbagai video yang diupload oleh adik-adik SMASKL di Internet. Ana dah tengok dah nasyid yang korang nyanyikan dalam perhimpunan. Lagu terakhir 08. Gelombang Keadilan :

Kan melangkah kaki dengan pasti
Menerobos segala onak duri
Generasi baru yang telah dinanti
Tak takut dicaci tak gentar mati
Bagai gelombang terus menerjang
Tuk tumbangkan segala kezhaliman
Dengan tulus ikhlas untuk keadilan
Hingga pertiwi gapai sejahtera
Takkan surut walau selangkah
Takkan henti walau sejenak
Cita kami hidup mulia
Atau syahid mendapat surga

Harap apa yang antum semua nasyidkan tu diterapkan dalam kehidupan seharian.

Kita semua masih ada lagi perjuangan yang perlu diteruskan, berjuang dalam bidang ilmu pengetahuan. Ingatlah, kita menuntut ilmu demi Allah, demi Islam, demi membangunkan ummah. Namun jangan lupa jalan yang yang perlu kita lalui iaitu jalan Dakwah dan Tarbiyyah.

Akhir kalam, ana harap marilah sama-sama kita berdoa ke arah kemenangan, doakan ana yang sedang berada dalam final exam, dan jangan lupa, doa kepada saudara-saudara kita, ibubapa kita, adik-adik kita di Gaza sana, doa supaya mereka diteguhkan hati, diberikan kemenangan ke atas yahudi.

Berusaha ke Arah Perubahan

Tiada ulasan:

Gambar