Powered By Blogger

Rabu, 29 Oktober 2008

2 Bulan Di Irbid

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian Alam, selawat dan salam ke atas junjungan nabi Muhammad saw.

Sudah hampir 2 bulan ana berada di bumi Irbid ini, sudah banyak perkara yang ana terokai, namun perjuang menuntut ilmu masih lagi panjang perjalanannya. Ana perlu berada di sini selama 70 bulan lagi, satu tempoh yang agak lama dan ana amat berharap keberadaan ana disini bukan sekadar menuntut ilmu di universiti sahaja tetapi ilmu-ilmu Islam yang banyak boleh diperolehi di bumi penuh barakah ini.

Ramadhan pertamaku di Irbid sudah kurasai, mengenali bagaimana suasana ibadah di bumi anbiya' ini, yang jauh kalau nak dibandingkan dengan negara kita. Ana juga telah merasa beraya di tempat orang, berbeza. Dan kini musim sejuk menjelang tiba, mengikut kata-kata senior, cabaran utama musim sejuk ini adalah bangun subuh, maklumlah dengan suhu serendah 0 darjah, amat sukar untuk keluar dari selimut melainkan orang yang mempunyai kekuatan iman.

First Exam pun baru sahaja berlalu, walaupun bukan seperti yang dijangka tapi kita perlu terima qada' dan qadar Allah, dan ana akan usaha dengan lebih gigih selepas ini, Insya Allah.....

Setakat ini sahajalah, coretan pendek.....

Tiada ulasan:

Gambar